Lectia 7: Organizarea modelului de date in PBI

De multe ori ne axam pe lucrurile complicate, facem formule DAX avansate, construim legaturi active si inactive pentru ca modelul de date sa fie pregatit pentru orice este nevoie si uitam de aranjarea modelului.
Structurarea masurilor in functie de tipul lor (sume, count-uri, profit etc), a atributelor in functie de semnificatia lor reprezinta o etapa esentiala. Pregatim modelul pentru useri. Sa nu uitam ca lucrurile aranjate ofera claritate si usurinta.

❓ Am ajuns la lectia 7 din 10. Sunt utile informatiile noastre? Lasati-ne un comentariu, poate mai facem si alta suita de lectii.

✍🏻 𝙎𝙘𝙪𝙧𝙩 𝙧𝙚𝙯𝙪𝙢𝙖𝙩 𝙖𝙡 𝙥𝙪𝙣𝙘𝙩𝙚𝙡𝙤𝙧 𝙤𝙛𝙚𝙧𝙞𝙩𝙚 𝙞𝙣 𝙘𝙖𝙙𝙧𝙪𝙡 𝙡𝙚𝙘𝙩𝙞𝙞𝙡𝙤𝙧 𝙯𝙞𝙡𝙣𝙞𝙘𝙚:
– de unde ne luam datele
– cum lucram cu datele in functie de tipul sursei: fisiere, baze de date SQL..
– ce inseamna modelul de date
– preluam modelul sau il muncim in Power BI?
– Star Schema – ce este?
– Direct Query sau Import? Cand?
– Raport si sectiunile unui raport
– pe ce pica ochii prima data intr-un raport?
– publish si colaborarea

Daca dorinta de invatare se potriveste cu directia Power BI, noi spunem ca nu se poate sa invatam solid, decat prin practica si iar practica.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *