fbpx

Excel - Data Analysis Complete

Cursul de Excel Data Analysis Complete reprezinta un intreg demers de invatare prin practica si exercitii atat in timpul cursului, precum si teme de lucru individual. Cursul are ca scop invatarea tehnicilor de prelucrare date in Excel, precum si definirea rapoartelor ulterior, de la nivel basic (aproximativ 5 ore) pana la nivel mediu (10-12 ore), cu anumite notiuni chiar si la nivel avansat (in jur de 5 ore) (formule de tipul IF in IF, VLOOKUP si erori, formule si statistici in Pivot).

Desfasurare Curs:

  • Cursul de Excel Data Analysis Complete se desfasoara pe parcursul a 20 ore incepand cu ianuarie 2024, online, Teams. Versiunea de Excel: 2013, 2016, 365, 2019, 2021.
  • Este necesar sa se cunoasca notiuni introductive: formatare date, filtrare date, o formula simpla de tipul: cantitate ori pret, insumare date cu AutoSum sau functia SUM.
  • Evaluare nivel: in cazul in care nu stiti daca este cursul potrivit, va rugam sa ne scrieti (office@datatraining.ro) si va contactam pentru evaluare. Costul evaluarii este de 140 Ron+TVA/pers, insa vom scadea costul din pretul cursului in momentul inrolarii la curs.
SESIUNI PROGRAMATE:
• 22, 23, 27, 29, 30 Mai
• 10, 11, 12, 13, 14 Iunie
• 20, 21, 26, 27, 28 Iun
• 8, 9, 10, 11, 12 Iul
• 20, 21, 27, 28 Iul
• 5, 6, 7, 8, 9 Aug
13:30 - 17:30
09:00 - 13:00
13:30 - 17:30
09:00 - 13:00
09:00 - 12:30, pauza 30 min, 13:00 - 14:30
09:00 - 13:00
G = sesiune garantata
G = sesiune garantata
F = sesiune in formare
F = sesiune in formare
F = sesiune in formare
F = sesiune in formare

Structura cursului

Modulul I are rolul de a omogeniza grupele, de a ne asigura ca intram in cursul de 20 de ore cu bazele stiute. Chiar daca o parte dintre voi cunoasteti aceste lucruri, ele va ajuta sa va asigurati ca baza este corect invatata, fara gap-uri.

  • Prezentarea mediului de lucru: barele si butoanele Excel
  • Inserarea datelor in Excel si comportamentul acestor informatii: numere, texte, date calendaristice: tipuri de erori la export: cand un numar se comporta ca un text, cand o data calendaristica devine numar si cum rectificam erorile.
  • Formatarea uzuala: crearea tabelelor si formatarea informatiilor: numere, procente, texte, borduri
  • Formatari speciale: formatare conditionata bazata pe criterii, freeze si unfreeze, grupari coloane si randuri
  • Liste in Excel: numerotarea in Excel, precum si crearea listelor (luni, zile) in Excel
  • Formule simple in Excel: cantitate ori pret, calcul TVA, calcule cu procente (adrese relative si absolute)
  • Functii uzuale in Excel: SUM, MIN, MAX, COUNT, AVERAGE
  • Formule cu date din foi diferite si erorile frecvente in preluarea datelor din alte foi
  • Formule cu date din fisiere diferite: comportament, fixarea si defixarea celulelor
  • Sortare si filtrare baze de date in Excel
  • Predarea se realizeaza prin lucru practic si aplicat in spete de analiza date
  • Exercitii practice individuale precum si teme de lucru pentru acasa
  • Partea a II – a este destinata prelucrarilor in Excel cu ajutorul functiilor. Inainte de a construi rapoarte, de cele mai multe ori avem nevoie de a prelucra si curata mai intai informatiile, de a ne pregati baza de date pentru rapoarte.

  • Rolul functiilor in Excel este de a automatiza procesele repetitive. Sunt utilizate in toate departamentele dintr-o companie.

  • Aceasta etapa mai este numita si etapa de Data Mining.

  • Pe langa suita de functii invatata in cadrul cursului, sunt prezentate metode eficiente de a structura datele astfel incat, rapoartele recurente/repetitive sa fie realizate cu usurinta. Este foarte important sa ne asezam datele bine de la bun inceput, astfel incat, luna urmatoare sa updatam cu noile informatii, iar rapoartele sa se faca singure.

    • Functii de rotunjire utilizate in : ROUND, ROUNDUP, ROUNDDOWN, SUMPRODUCT
    • Functii logice: IF, AND, OR, IF in IF
    • Functii de agregare cu criterii: COUNTIF, SUMIF
    • Functii de data si ora: TODAY, NOW, DATE, YEAR, MONTH, DAY, NETWORKDAYS, EDATE, EOMONTH:
      • Calculul datelor scadente la un nr de zile, un numar de luni, un numar de luni cu o indulgenta de sfarsit de luna
    • Functii de text: CONCATENATE, LEFT, MID, RIGHT, FIND, UPPER, LOWER, PROPER, TRIM.
      • Extragerea informatiilor din texte neuniforme
    • Functii de cautare si referinta: VLOOKUP
      • Identificarea erorilor si tratarea erorilor folosind functiile:  VALUE, IFNA, ISNA, IFERROR
      • Tipul de cautare pe intervale folosind functia VLOOKUP.
    • Utilizarea functiilor compuse in scopul prelucrarii datelor, spre exemplu: catalogarea produselor in functie de mai multe criterii,  (IF cu AND cu OR) oferirea de discounturi daca sunt indeplinite anumite praguri, dintr-o anumita perioada si doar pentru o anumita categorie de clienti (IF cu AND cu YEAR cu MONTH cu DAY)
    • Aplicatii practice individuale. Teme de lucru individual – se va lucra pe fisere de tipul celor de la job. Toate exercitiile se discuta, valideaza si corecteaza la curs.
    • Nota: In cadrul sesiunilor de curs, unde nivelul grupelor este ridicat, vom adauga si alte functii, spre exemplu, dar nu ne limitam doar la acestea: COUNTIFS, SUMIFS, INDEX, MATCH

Rolul subtotalurilor devine util in cadrul gruparilor de calcule: la nivel de categorie clienti, conturi contabile, perioade, grupe produse. 

Tabelele Pivot sunt cel mai util si eficient mod de raportare, in primul rand pentru ca permite refresh-ul automat al rapoartelor, precum si datorita functionalitatilor de formule, grupare, filtrare. Cu un singur tabel pivot „putem tine toata firma”.

  • Subtotaluri: Gruparea informatiilor si agregarea datelor la nivel de Data Group
    • Subtotaluri simple cu un singur calcul: exemplu: la nivel de categorie produs, suma vanzarilor
    • Subtotaluri complexe: agregarea datelor la nivel de mai multe coloane si mai multe functii: exemplu: la nivel de categorie produs si luna, suma vanzarilor si numarul de comenzi
  • Generarea tabelelor pivot:
  • Creare PIVOT Table
    • Editare PIVOT Table
    • Actualizare manuala. Actualizare automata.
    • Utilizarea functiilor in cadrul tabelelor pivot: SUM, MIN, MAX, AVERAGE, COUNT
    • Formatare PIVOT table: cele mai bune practici de formatare astfel incat, la refresh, sa nu se piarda formatarile
    • Utilizarea, precum si dezactivarea subtotalurilor si grand totalurilor in pivot
    • Inserare campuri calculate (formule in tabelele pivot: calcul TVA in Pivot, calcul Profit in Pivot)
    • Gruparea datelor
    • Analize statistice in cadrul tabelelor pivot: cresteri / scaderi valorice si procentuale, determinare procent din tota
    • Creare grafic dinamic avand ca sursa pivot table
    • Utilizarea filtrarilor de tip Slicers
    • Creare dashboard: pivot table, slicers, charts si interactiunea dinamica dintre ele
  • Aplicatii practice individuale. Teme de lucru individual – se va lucra pe fisere de tipul celor de la job. Se vor discuta, corecta in timpul cursului.

Se intampla adesea sa trimitem fisiere template pentru a fi completate de colegi, clienti, furnizori, iar modelul trimis sa nu fie respectat. In acest fel, venim cu reguli de inserare date si cu protejarea informatiilor astfel incat sa permitem doar ce trebuie.

In alte situatii, dorim sa nu se poata scrie decat intr-o anumita coloana: de exemplu, in ofertele de pret, clientul poate completa doar coloana de Cantitate, nu poate modifica coloana de Pret (celulele nu permit selectarea lor).

  • Validarea datelor:
    • Aplicarea restrictiilor
    • Creare drop – down list
  • Identificarea erorilor in functie de restrictii
  • Protejarea informatiilor:
    • La nivel de fisier: parola pe modificare / deschidere fisier
    • La nivel de structura: lucrul cu foile de calcul
    • La nivel de foaie: restrictii asupra datelor
  • Testele vor fi atat nerezolvate, cat si rezolvate
  • Fiecare test va avea pasii detaliati de rezolvare
  • Scopul testelor este de a fixa si mai bine notiunile din cadrul cursului, dar pot servi si pregatirii pentru interviuri

Materialele de curs ofera participantilor prezentarea pe scurt a tuturor functiilor din cadrul cursului. In plus, pentru ca sunt adesea doritori de a lucra doar din taste in Excel, oferim participantilor metode de a identifica cu usurinta shortcut-urile in Excel, precum si o lista ampla de scurtaturi.

Oferta de pret

Prețul cursului include suportul de curs și materialele didactice, prestația trainerului.

820 Ron + TVA/pers
(10% disc pt PF la primul curs,
15% disc PF de la al 2-lea curs)

(codul de voucher nu este obligatoriu, se aplica doar in anumite cazuri)