fbpx

SharePoint - End User

Cursul de SharePoint – End User vine in sprijinul companiilor, in mod special, pentru gestionarea fluxului intern de documente, date, anunturi, useri, sub forma „cu totii stim unde sa cautam”. 

Use case: Consideram o companie cu 800 de angajati impartiti in 4 departamente: HR, Legal, IT si Sales. Organizam compania urmarind pas cu pas cerintele cursului.

Nu este un curs de administrare, ci este un curs pentru utilizatorul final din companii.

Desfasurare Curs:

  • Durata cursului este de 12 ore, nu sunt necesare cunostinte specifice pentru acest curs
  • Cursul este disponibil la cerere pentru minim 8 participanti.
SESIUNI PROGRAMATE:
• 10, 12, 14 Nov
09:00 - 13:00
F = sesiune in formare

Structura curs SharePoint - End User

Cazul de business – “Companie Contoso Global SRL” 

Se considera o companie fictivă numită Contoso Global SRL, cu un numar de aproximativ 800 de angajati distribuiti in patru departamente principale: HR (Resurse Umane), Legal (Juridic), IT și Sales (Vanzari).

Pentru o mai buna gestionare a documentelor interne, colaborare intre echipe, publicarea anunturilor de cariera si comunicarea oficiala transmisa de top management, compania a decis adoptarea platformei Microsoft SharePoint ca soluție centralizată de organizare, publicare și partajare a informațiilor.


 Scopul proiectului SharePoint

Platforma SharePoint va fi utilizata pentru:

  • Organizarea clară a informației pentru toate departamentele intr-un spatiu comun
  • Asigurarea controlului accesului la informatii sensibile
  • Publicarea de anunturi si articole pentru intreaga companie
  • Colaborare eficienta intre echipe pe documente comune
  • Automatizarea unor procese de business

 Pe parcursul cursului, fiecare participant va lucra la urmatoarele componente:

1. Crearea unui Site de echipa general pentru companie

Scop: Organizarea activitatii interne a companiei si colaborarea între departamente in procese precum recrutare, vanzari, IT, juridic si comunicarea interna.

Functionalitati incluse:

  • Librarii de documente pentru proceduri, formulare, contracte, politici si documente administrative
  • Liste SharePoint pentru gestionarea proceselor interne (ex: recrutare, cereri de training, urmarire echipamente)
  • Pagina de onboarding (interna, vizibila doar pentru HR si noii angajati)
  • Controlul permisiunilor pentru documente sensibile (ex: fise de post, contracte, cereri)

 Observație: Toate departamentele isi vor avea continutul organizat in acest site, prin structură clară de foldere, liste si vizualizări, nu prin crearea de site-uri separate.


2. Crearea unui Site de comunicare general

Scop: Publicarea de informatii oficiale, anunțuri interne, articole si oportunitati de cariera, vizibile tuturor angajatilor.

Functionalitati incluse:

  • Publicarea de articole (ex: „Newsletter lunar”, „Noutăți din companie”)
  • O listă SharePoint pentru posturile vacante
  • Secțiune „Top Management” pentru comunicate strategice
  • Pagina cu abrevieri si termeni specifici companiei (utila pentru onboarding)

3. Definirea permisiunilor pentru accesul controlat la continut

Pentru a asigura confidențialitatea și organizarea clara, vom seta permisiuni diferentiate:

  • HR: acces exclusiv la documente precum CV-uri, fise de post, salarii
  • Legal: acces restrictionat la contracte, politici si documente juridice
  • IT: acces la proceduri IT interne, documente de suport și politici de securitate
  • Sales: acces la oferte comerciale, contracte cu clienți si sabloane specifice

4. Structura de navigare si organizare a continutului

Participantii vor invata cum sa:

  • Creeze meniuri, subpagini, biblioteci si layout-uri relevante pentru intreaga companie
  • Folosească Web Part-uri moderne (ex: Hero, Quick Links, Document Library, List View)
  • Organizeze continutul in functie de departament, fara a necesita site-uri separate

 Rezultatul final

Fiecare participant va finaliza cursul cu:

  • Cel puțin un site de echipa complet functional pentru colaborare interna
  • Cel puțin o contributie la site-ul de comunicare (ex: articol, anunt, pagina)
  • O intelegere clara a modului in care SharePoint se integrează intr-un ecosistem de companie real
  • Abilitati concrete in organizarea conținutului, controlul permisiunilor si colaborarea intre echipe
  • Ce este SharePoint? (Definire)
  • Rolul si beneficiile utilizarii SharePoint in organizatie ( ce rol are un sharepoint intr-o organizatie si ce poate sa imbunatateasca?)
  • Licentiere (ce fel de licenta este necesara pentru utilizare SP, costuri )
Intregul curs se va desfasura prin practica, prin lucram impreuna, traineri si participanti, consideram SharePoint-ul unei companii, in care gestional documente, site privat, site public, construim liste, dam acces, tipuri de roluri si utilizatori.
  • Site-uri de echipa vs Site-uri de comunicare (ce sunt, diferente, avantaje/dezavantaje)
  • Alegerea tipului potrivit de site pentru nevoile organizatiei    
  • Scenarii din business folosite pe tipul de site
  • Pasii necesari crearii unui site de echipa (avantaje/dezavantaje)
  • Personalizarea aspectului si structurii site-ului (Cum se poate schimba structura si aspectul unei pagini)
  • Exercitii
  • Meniuri principale si navigare intre site-uri
  • Structura unui site SharePoint: functionalitati, butoane, zone de interactiune
  • Liste si librarii: definitii si utilizari
  • Pagini: structura si personalizare
  • Explicarea functionalitatilor de pagini, postare de stiri, postare de link-uri, aplicatii
  • Exercitii
  • Site public vs site privat
  • Grupuri implicite in SharePoint (Owners, Members, Visitors)
  • Configurarea permisiunilor pe nivele
  • Configurarea pemisiunilor de share pe membri
  • Creare de noi grupuri de permisiuni
  • Creare de nivele de permisiuni customizabile
  • Permisiuni la nivel de site
  • Permisiuni la nivel de lista
  • Permisiuni la nivel de librarie de documente
  • Permisiuni la nivel individual (element dintr-o lista sau fisier)
  • Inheriting permissions
  • Pasii de creare a unei liste, surse de creare existente, sabloane de liste
  • Crearea si configurarea coloanelor din lista, explicare tipuri de coloane
  • Functionalitatea de Forms si Views intr-o lista
  • Setarile listei si explicarea functionalitatilor (versionare, validare, ratings, setari avansate
  • Posibile exercitii: Crearea unei liste proprii de programari si adaugarea coloanelor necesare pentru ca aceasta sa fie folosita pentru a face programari intr-o banca, asignarea unor permisiuni de edit, view pe lista respectiva
  • Pasii de creare a unei librarii de documente, surse de creare existente, sabloane de liste
  • Structura unei librarii, functionalitati, butoane, zone de interactiune
  • Crearea de foldere si ierarhizare in cadrul unei librarii de documente
  • Crearea si configurarea coloanelor din librarie, explicare tipuri de coloane
  • Setarile librariei si explicarea functionalitatilor (versionare, validare, ratings, setari avansate
  • Integrarea unei librari de documente cu Microsoft Teams
  • Permisiuni la nivel de librarie
  • Exercitii
  • Pasii de creare a unei pagini, sabloane de pagini
  • Structura unei pagini, functionalitati, butoane, zone de interactiune
  • Customizarea unei pagini, aspecte de design, asezare in pagina
  • Publicarea si navigarea
  • Posibilie excercitii: Crearea unei pagini de stiri, structura, customizarea paginii
  • Exercitii
  • Pasii de crearea a unei postari de stiri, sabloane de postari
  • Structura unei postari, functionalitati, butoane, zone de interactiune
  • Customizarea unei postari, aspecte de design, asezare in pagina
  • Publicare si vizualizare
  • Exercitii

Crearea unui site de SharePoint unde echipa interna a unei banci poate sa gestioneze o lista de lead-uri, o librarie de documente folosita pentru training-ul noilor angajati, o pagina separata de stiri unde noutatile de cadrul companiei pot fi postate.

Oferta de pret

Prețul cursului include suportul de curs și materialele didactice, prestația trainerului.

Pret: € 280 + TVA/pers;

(codul de voucher nu este obligatoriu, se aplica doar in anumite cazuri)