Workshop SQL Querying - Reporting
Trainingul de Excel Data Analysis Complete reprezinta un intreg demers de invatare prin practica si exercitii atat in timpul cursului, precum si teme de lucru individual. Cursul are ca scop invatarea tehnicilor de prelucrare date in Excel, precum si definirea rapoartelor ulterior.
Desfasurare Curs:
- Cursul se desfasoara online, folosim Teams.
- Cursul de Excel Data Analysis Complete se desfasoara pe parcursul a 23 ore. Incepand cu ianuarie 2024, cursul va avea o durata de 20 de ore.
- Versiunea de Excel: 2013, 2016, 365, 2019.
- Este necesar sa se cunoasca notiuni introductive: formatare date, filtrare date, o formula simpla de tipul: cantitate ori pret, insumare date cu AutoSum sau functia SUM
- Cursurile fizice se desfasoara in Bucuresti, Piata Romana, nr. 2 – Urban Hub. Sesiunile fizice vor aveam scris „curs fizic” in dreptul perioadei.
Structura cursului
Modulul I are rolul de a omogeniza grupele, de a ne asigura ca intram in cursul de 20 de ore cu bazele stiute. Chiar daca o parte dintre voi cunoasteti aceste lucruri, ele va ajuta sa va asigurati ca baza este corect invatata, fara gap-uri.
- Prezentarea mediului de lucru: barele si butoanele Excel
- Inserarea datelor in Excel si comportamentul acestor informatii
- Crearea tabelelor si formatarea informatiilor: numere, procente, texte, borduri
- Numerotarea in Excel, precum si crearea listelor (luni, zile) in Excel
- Formule simple in Excel: cantitate ori pret, calcul TVA (adrese relative si absolute)
- Functii uzuale in Excel: SUM, MIN, MAX, COUNT, AVERAGE
- Formule cu date din foi diferite
- Sortare si filtrare baze de date in Excel
- Aplicatii practice de lucru pentru stabilizarea si recapitularea notiunilor de baza: se va lucra un proiect de tipul cerintelor de la job
- Formule cu date din aceeasi foaie, foi diferite.
- Utilizarea adreselor relative si absolute
- Formule cu adrese mixte in Excel
- Lucrul cu date din fisiere diferite
- Formtare speciala: freeze/unfreeze, group/ungroup, formatare conditionata
- Aplicatii practice. Teme de lucru individual – se va lucra pe fisere de tipul celor de la job
-
Nota: Rolul functiilor in Excel este de a automatiza procesele repetitive. Sunt utilizate in toate departamentele dintr-o companie.
Pe langa suita de functii invatata in cadrul cursului, sunt prezentate metode eficiente de a structura datele astfel incat, rapoartele recurente/repetitive sa fie realizate cu usurinta. Este foarte important sa ne asezam datele bine de la bun inceput, astfel incat, luna urmatoare sa updatam cu noile informatii, iar rapoartele sa se faca singure.
- Functii de rotunjire utilizate in : ROUND, ROUNDUP, ROUNDDOWN, SUMPRODUCT
- Functii logice: IF, AND, OR, IF in IF
- Functii de agregare cu criterii: COUNTIF, SUMIF
- Functii de data si ora: TODAY, NOW, DATE, YEAR, MONTH, DAY, NETWORKDAYS, EDATE, EOMONTH:
- Calculul datelor scadente la un nr de zile, un numar de luni, un numar de luni cu o indulgenta de sfarsit de luna
- Functii de text: CONCATENATE, LEFT, MID, RIGHT, FIND, UPPER, LOWER, PROPER, TRIM.
- Extragerea informatiilor din texte neuniforme
- Functii de cautare si referinta: VLOOKUP
- Identificarea erorilor si tratarea erorilor folosind functiile: VALUE, IFNA, ISNA, IFERROR
- Tipul de cautare pe intervale folosind functia VLOOKUP.
- Utilizarea functiilor compuse in scopul prelucrarii datelor, spre exemplu: catalogarea produselor in functie de mai multe criterii, (IF cu AND cu OR) oferirea de discounturi daca sunt indeplinite anumite praguri, dintr-o anumita perioada si doar pentru o anumita categorie de clienti (IF cu AND cu YEAR cu MONTH cu DAY)
- Aplicatii practice. Teme de lucru individual – se va lucra pe fisere de tipul celor de la job
- Nota: In cadrul sesiunilor de curs, unde nivelul grupelor este ridicat, vom adauga si alte functii, spre exemplu, dar nu ne limitam doar la acestea: COUNTIFS, SUMIFS, INDEX, MATCH
Nota: Rolul subtotalurilor devine util in cadrul gruparilor de calcule: la nivel de categorie clienti, conturi contabile, perioade, grupe produse.
Tabelele Pivot sunt cel mai util si eficient mod de raportare, in primul rand pentru ca permite refresh-ul automat al rapoartelor, precum si datorita functionalitatilor de formule, grupare, filtrare. Cu un singur tabel pivot „putem tine toata firma”.
- Grafice in Excel: crearea graficelor pentru prezentarea datelor: line, pie, column.
- Subtotaluri: Gruparea informatiilor si agregarea datelor la nivel de Data Group
- Subtotaluri simple cu un singur calcul
- Subtotaluri complexe: agregarea datelor la nivel de mai multe coloane si mai multe functii
- Generarea tabelelor pivot:
- Creare PIVOT Table
- Modificare PIVOT Table
- Actualizare manuala. Actualizare automata.
- Utilizarea functiilor in cadrul tabelelor pivot: SUM, MIN, MAX, AVERAGE, COUNT
- Formatare PIVOT table: cele mai bune practici de formatare astfel incat, la refresh, sa nu se piarda formatarile
- Utilizarea, precum si dezactivarea subtotalurilor si grand totalurilor in pivot
- Inserare campuri calculate (formule in tabelele pivot: calcul TVA in Pivot, calcul Profit in Pivot)
- Gruparea datelor
- Analize statistice in cadrul tabelelor pivot: cresteri / scaderi valorice si procentuale, determinare procent din total, inserare rank
- Creare grafic dinamic avand ca sursa pivot table
- Utilizarea filtrarilor de tip Slicers
- Aplicatii practice. Teme de lucru individual – se va lucra pe fisere de tipul celor de la job
- Proiect cu un grad ridicat de dificultate in scopul utilizarii tuturor functionalitatilor invatate anterior:
- etapa de intelegere date
- etapa de prelucrare date
- etapa de construire rapoarte
- etapa de prezentare rapoarte
- etapa de interpretare date
Nota: Se intampla adesea sa trimitem fisiere template pentru a fi completate de colegi, clienti, furnizori, iar modelul trimis sa nu fie respectat. In acest fel, venim cu reguli de inserare date si cu protejarea informatiilor astfel incat sa permitem doar ce trebuie.
In alte situatii, dorim sa nu se poata scrie decat intr-o anumita coloana: de exemplu, in ofertele de pret, clientul poate completa doar coloana de Cantitate, nu poate modifica coloana de Pret (celulele nu permit selectarea lor).
- Validarea datelor:
- Aplicarea restrictiilor
- Creare drop – down list
- Identificarea erorilor in functie de restrictii
- Protejarea informatiilor:
- La nivel de fisier: parola pe modificare / deschidere fisier
- La nivel de structura: lucrul cu foile de calcul
- La nivel de foaie: restrictii asupra datelor
- Testele vor fi atat nerezolvate, cat si rezolvate
- Fiecare test va avea pasii detaliati de rezolvare
- Scopul testelor este de a fixa si mai bine notiunile din cadrul cursului, dar pot servi si pregatirii pentru interviuri
Oferta de pret
Prețul cursului include suportul de curs și materialele didactice, prestația trainerului.
740 Ron + TVA/pers pt 2023
820 Ron + TVA/pers pt 2024